Vlaamse Ouderenraad dient klacht in tegen Lidl bij de Jury voor Ethische Reclamepraktijken

Vlaamse Ouderenraad dient klacht in tegen Lidl bij de Jury voor Ethische Reclamepraktijken

Naar aanleiding van een advertentie van Lidl die naar negentigplussers verwijst als 'fossielen' met 'verfrommelde oogleden', dient de Vlaamse Ouderenraad klacht in bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame. Voor de Vlaamse Ouderenraad heeft Lidl in de advertentie duidelijk een grens overschreden.

De Vlaamse Ouderenraad stelt dat het hier niet meer om een ludieke uitvergroting gaat, maar om een duidelijke vorm van 'ageïsm': het stereotyperen, discrimineren of maatschappelijk afschrijven van mensen louter op basis van hun leeftijd. De Vlaamse Ouderenraad betreurt het dat de supermarktketen zich om commerciële redenen verlaagt tot negatieve beeldvorming van de oudste ouderen in onze samenleving.

Categorie